A Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum hajómodelljein, valamint archív felvételek és korabeli tárgyak segítségével elevenedik meg a Budapest és Esztergom közötti hajójáratok története - mondta a kiállítás megnyitóján a múzeum főigazgató-helyettese.
    
Zsigmond Gábor hozzátette, az útvonalon jól szervezett és sűrű forgalomban egyszerre jártak kiránduló- és kofahajók, amelyen a Dunakanyar kistermelői vittek árut a főváros piacaira, így olykor a legkülönfélébb társadalmi rétegekből állhatott egy hajó utazóközönsége. 
    
A jövőre 150 éves Zoltán lapátkerekes gőzhajó belső terében berendezett, október 31-ig látható tárlat a hajópadlóra fektetett térkép segítségével járható be. A hajómodelleken és a tárgyi emlékeken túl korábban nem publikált fotók, valamint a múzeumban tavaly digitalizált hajózástörténeti archívum képei mutatják be a Dunakanyarba tett kirándulások hangulatát.
    
A magyar folyami és tengerhajózás emlékeit összegyűjtő neszmélyi Hajóskanzent a Zoltán Gőzös Közhasznú Alapítvány tartja fent. Korábban itt állomásozott a Lajta monitor, a legrégebbi úszóképes hadihajó az Osztrák-Magyar Monarchia idejéből, amely most felújítva a Parlament előtt látható.
    
A flottához tartozik az 1957-ben épült Neszmély lapátkerekes gőzhajó, a Zoltán lapátkerekes gőzhajó, valamint a Vöcsök szárnyashajó. Felújításra vár a lapátkerekes Petőfi gőzös, valamint az egykor a Balatonon szolgálatot teljesítő Beloiannisz.