A közleményben azt írták, a jelenlegi menetrend várhatóan május 20-ig marad érvényben, utána a gyorsított vonatokkal 62 perc alatt el lehet majd jutni Budapestről Esztergomba.
    
Tudatták, az eddigi dízelüzemű Siemens Desiro vonatok jelentős része a Budapest-Lajosmizse vasútvonalra került át, kisebb részük péntektől a Budapest-Székesfehérvár-Tapolca vasútvonalon jár majd. Az esztergomi vonalon két kora reggeli időpontban továbbra is Desiro-szerelvény közlekedik - tették hozzá.
    
Hangsúlyozták, az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően az esztergomi vonalon éves szinten mintegy 260 millió forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása a Desiro vonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.
    
A közlemény szerint az új Stadler FLIRT vonatok akadálymentesítettek, 211 ülőhelyesek, utastájékoztató-rendszerrel, légkondicionált, tágas, kerekes székek és kerékpárok szállítására is alkalmas utasterekkel, mozgáskorlátozottak által is használható mosdóval, WIFI-vel, mobiltelefonok és laptopok töltésére alkalmas hálózati csatlakozókkal rendelkeznek.
    
A FLIRT-flotta egységei eddig a Budapest-Cegléd-Szolnok és a Budapest-Vác vasútvonalakon jártak. Ezeken a vonalakon továbbra is rendszeresen közlekednek FLIRT motorvonatok, de az utasok átmenetileg hagyományos, mozdonyból és kocsikból összeállított szerelvényekkel is utaznak, a már megrendelt 11 darab emeletes KISS motorvonat 2019-es forgalomba állásáig - olvasható a honlapon.