A közleményben azt írták, a menetrend változásával a menetidő is csökken. Piliscsabáig 38 perc alatt lehet eljutni, a gyorsított személyvonatok pedig 62 perc alatt teszik meg a Nyugati pályaudvar és Esztergom közötti utat.
    
A munkanapokon fél óránként gyorsított vonatpár közlekedik eltérő megállási renddel, azokról csúcsidőben minden órában 6 perces átszállási idővel biztosít csatlakozást a vasúttársaság Angyalföldön a piliscsabai személyvonatokra. A csúcsidőn kívül Piliscsabára a késő esti órákban 30 percenként lehet utazni.
    
A munkaszüneti napokon fél óránként közlekednek a vonatok, az egyik zónázó Budapest-Nyugati-Piliscsaba között csak a nagy forgalmú megállóhelyeken, Piliscsaba és Esztergom között mindenhol, a másik Magdolnavölgy és Piliscsév kivételével mindenhol megáll. Csúcsidőn kívül óránként mindenhol megállnak a vonatok a teljes vonalon - olvasható a közleményben.
    
Hozzátették, a vasútvonal korszerűsítésének munkái még folyamatban vannak, ezért előfordulhatnak késések.
    
A közlemény szerint az elektromos FLIRT-szerelvények április 9-től közlekednek a dízelmotorvonatok helyett. Az olcsóbb villamos áramnak és a fékezési energia visszatáplálásának köszönhetően éves szinten mintegy 260 millió forinttal csökken a vasúttársaság energiafelhasználása az esztergomi vonalon a Desiro motorvonatokra számított gázolajkiadáshoz viszonyítva.